Cases

Apollo Rejser

Apollo Rejser, en af Danmarks største rejsearrangører, sendte i 2010 ca. 150.000 danskere til sydens sol. Den volumen kræver klare svar på en række strategisk vigtige problemstillinger, eksempelvis: Hvilken betydning har sponsorater, annoncer i dagspressen og digitale reklamer for kundetilgangen? Hvordan skal rejseforsikringer sammensættes for at tilgodese kundernes behov bedst muligt? Hvad er effekten af at tilbyde Eurobonus på high-end rejser? Kalus har leveret svarene på disse og mange andre forretningskritiske spørgsmål.

Gjensidige

På få år har Gjensidige etableret sig som et af de mest offensive forsikringsselskaber i Danmark. I processen er vigtige beslutninger blevet truffet, bl.a. på bagggrund af markedsanalyser fra Kalus. Eksempelvis en kortlægning af årsagerne til kundeafgang, en udpegning af de punkter i kundeoplevelsen, der skal optimeres for at fastholde en høj kundeloyalitet (customer touch points). Kalus har også leveret et system til målrettet leadgenerering.

Volkswagen

For Danmarks ca. 50 VW forhandlere (omfattende ca. 2.300 medarbejdere) har Kalus gennemført en kombineret leder- og medarbejdertilfredshedsanalyse, hvor forhandlernes økonomiske resultater også indgik. Analysen førte til, at forhandlerne fik at vide, hvor der skulle sættes ind for at forbedre bundlinjen i deres virksomheder.

Folkeferie

FolkeFerie har de seneste år oplevet en stor tilgang af nye kunder samtidig med at den eksisterende kundebase loyalt vender tilbage og køber nye rejser. Det har ført til en klar forbedring af både top- og bundlinje. Bag succesen ligger løbende målinger på customer touch points (leveret af Kalus) og målrettede indsatser baseret på præcise analyser fra Kalus.

Post Danmark

Hvor skal der sættes ind for at medarbejdernes jobglæde øges mest muligt samtidig med at sygefravær og personaleomsætning reduceres mest muligt? Det ønskede Post Danmarks ledelse at vide efter en medarbejdertilfredshedsundersøgelse omfattende samtlige medarbejdere. På grundlag af en statistisk analyse udpegede Kalus de områder, Post Danmark skulle sætte ind på for at opnå maksimal effekt.

Kontakt

Ring eller skriv for at få en uforpligtende snak om, hvad vi kan gøre for dig.


Kalus
Strandgade 44 D,
1401 København K

(+45) 25 151 152
kalus@kalus.dk
CVR: 26 43 27 31

Send e-mail